søndag 8. januar 2012

Minst 23stk liker det ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Jeg benyttet nyttårsaften til å fortelle hvor jeg har fått jobb. Statusmeldinga mi på nyttårsaften: tenker at hun er ganske så heldig som virkelig får starte helt på nytt i det nye året :) Nytt fylke, ny by, ny jobb og nye mennesker! Spennende! Kjenner jeg gleder meg til en helt ny start i Hammerfest! (✿◠‿◠)

☆:*´¨`*:..:*´¨`*:.☆ Og så klart ønsker jeg dere alle et riktig GODT NYTT ÅR!! Må det fylles med fler gleder enn sorger! Må det oppfylle drømmer og gi dere gode minner! Må det bli et godt nytt år for dere alle! ☆:*´¨`*:..:*´¨`*:.☆

Lånt bildene på nett - Min fremtidige hjemby :)
Lenge var det kun de aller nærmeste av familie og venner som visste hvor jeg hadde fått jobbtilbud. Jeg fortalte jo litt om det her inne i starten av desember. Men var fremdeles litt hemmelighetsfull da, men nå som hele facebook vet det så skal bloggverden også få vite det så klart! Rett før selve jula takket jeg JA! til jobben og sendte inn papirer på det. Det var ei overhappy jente kan du tro! En drøm er på vei til å bli sann!!!! Men blir den slik jeg forestiller meg??

Har lyst å fortelle historia rundt, for den gjorde det nok en gang klart for meg at Gud liker å ha en finger med i spillet :) 

Vikariatet her vest nærmet seg slutten og jeg tenkte atter en gang(for tusende gang i.l.a 2011): Hva skal jeg nå ta meg til??
I min fortvilelse og frustrasjon foldet jeg hendene. Jeg ba Han om å vise meg hvor han har tenkt å ha meg. Give me a sign! :) Om å sende meg en plass som vil gjøre meg godt. At jeg nå trengte et godt år etter det stortsett grusomme 2011 som nærmet seg slutten.... Tro meg; Jeg var DRITTLEI av å være i det ene vikariatet etter det andre! Av å stadig vekk leve i usikkerheten om hva som ventet rundt neste sving. Jeg ba, ba og jeg ba!! Dagen etter googlet jeg ledige jobber i Norge. Og det som gikk igjen der var Hammerfest. Jeg titter opp og sier til Han at jeg tar hintet :) Så sendte man inn en søknad og etter et par dager ble man kontaktet for en liten prat. Så en lengre prat en annen dag. Så et telefonintervju en annen dag. Så litt ordning av det ene og det andre. Og stadig vekk beskjeden om at de liker det de hører fra meg og om meg, at jeg burde forberede meg på å pakke i hopen sakene mine osv. Og så, 9. desember 2011, kommer beskjeden: Jobben er din hvis du vil ha den, Miriam!

Hadde så lyst å rope høyt av glede!!, men var på jobb så ropte inni meg i stede. To av elevene mine så meg smile stort og ga meg tommel opp :) Herlige gutter, som jeg virkelig savner!!

Klarer ikke helt å forklare det med ord og sånn, men jeg tror den jobben var ment for meg :)
Og nå pakker man fra harde livet! 9 dager til avreise og dagene flyr like fort avsted som juleferien gjorde!

Ingen kommentarer: