fredag 28. oktober 2011

Bursdagskos og skumle elever

For torsdag 27. oktober 2011
lånt fra Google

I dag skulle vi feire bursdagen til tre av elevene i klassen min. Vi prøver å slå det sammen, så vi ikke spiser oss i hjel på kaker og andre gode ting. Bursdags jenta si mor hadde bakt kake og jenta fikk mange lange blikk fra forbipasserende når ho tuslet mot klasserommet med et digert kakefat i hendene. Jeg stod ute og ventet på to elever når jeg så henne komme med kaka. Kry og fornøyd! I siste skoletime var det tid for å feire. Inne på grupperommet satt vi oss samla rundt det store bordet. Og is, nonstop og kake ble fordelt likt. Det ble stille :) Et foreldrepar dukket opp mot slutten og syntes vi hadde det riktig så trivelig :) Elevgjengen min er en herlig gjeng, så alle dager med dem er koselige. Både med og uten kakespising ;)


Lånt fra Google - ene eleven var kledd ut sånn
På SFO var det tid for Halloween fest. Go gang, kan du tru! Noen var søte, andre var midt i mellom mens noen faktisk var kjempeskumle! Vi samlet begge klassene rundt langbordet inne hos oss. Veggene var pyntet med gresskar og flaggermus i papir, bordet var pyntet fint og det var kun te-lysene på bordet som ga lys i rommet. Til middag var det pølser med makk eller bare makk om du ikke likte/kunne spise pølser. Samtlige ble litt skeptiske når de fikk spørsmål om de ville ha pølse med makk eller bare makk, men skepsisen forsvant når de så hva det var ;)  (stikk snarkokt spagetti inn i tykkpølser før du koker det ;)  )
Til dessert var det røde hender med vaniljesaus.Vil du ha tommel, langefinger, lillefinger eller inni hånda å spise? :) hehe :) Tips: Engangs-hansker ;) Etter mat var det tid for lek og moro. Startet med en Beat for beat konkurranse. Underholdende og moro å være tilskuer til. Så gikk alle til lærerrommene og skremte til seg no å ha i posene sine. Avsluttet dagen med YouTube hvor hver enkelt elev fikk velge seg en sang i tur og orden. Midt inni dukket plutselig maccarena opp. Både voksne og elever danset. Ene eleven med DS ga meg sitt forbausende blikk før han selv ble med å danse. Moro!
Denne uken har jeg og elev J(gutt med DS) hatt tikken(sisten) gående fra morgen-ettermiddag hver dag. I dag var intet unntak. Om morgenen går jeg ut for å ta i mot to av elevene som kommer i taxi. Han ene sitter i rullestol og trenger derfor hjelp til å komme seg inn på skolen. Til vanlig tar en elev følge med meg ut for han vil gjerne ta i mot disse to og hjelpe til med å kjøre rullestolen. I dag ble han og to andre elever med meg. Kjekt! En av dem var J, så mens vi ventet løp vi rundt ute og hadde tikken han og jeg. Latterpauser må også til ;) I går ga jeg han tikken akkurat i det han gikk inn i taxien sin, idag gjorde han det samme mot meg når han dro. Så i morgen er det jeg som har den når jeg kommer på jobb :) Sånne ting gjør arbeidsdagen enda kjekkere ;)

Med andre ord: En kjekk dag på jobb :)

1 kommentar:

Anonym sa...

morosamt å lese om arbeidsdagene dine og få et inblikk i hvordan din jobb er. Lett å se at du trives og det kan virke som du gjør en veldig god jobb syns jeg. Artig at du gidder og ha sisten hver eneste dag med han ene eleven. det tenker jeg han setter utrolig pris på.