onsdag 17. mars 2010

Nye tider er på vei

Ja, nå er vinteren på hell og våren nærmer seg mer og mer.
Det har, for engangs skyld, vært skikkelig vinter her vest. Kjekt og endelig få oppleve mer enn bare slapssnø og haggel :)

På mandag var det en nydelig solskinnsdag! Jeg fikk endelig mitt kamera tilbake. Vært uten det i 5 uker pga reperasjon! Kjente at jeg måtte ut på fototur så det var det mandagen gikk til :) Ca 7 timer var jeg ute og knipset og gikk samtidig en lang tur :) Med kamera for hånden kan jeg vandre rundt i timesvis :)

Ja, nye tider er på vei. Eksamensoppgavene er innleverte og man venter på dommen. Nervene kommer i ny og ne. Dog har man ikke tid til å gå og engste seg hele tiden for man har ting å gjøre. Nå er vi i gang med skriving av bachelor oppave. Spennende! Denne uken og neste uke er det hospitering(kort praksis) ifm bachelor oppgaven. Gruppen min skal til ene boligen jeg var i praksis i nå sist praksis. Blir kjekt å treffe brukerne og personalet igjen, for jeg stortrivdes der :) Vi skal dit å observere, så blir å være der på ettermiddag/kveldstid siden det er da brukerne er der. Neste uke skal vi til en spesialskole. Det blir spennende siden jeg har null kjennskap til hvordan det arbeides der. Og så er det jo en ukes pause med en etterlengtet påskeferie =D

Temaet for vår bacheloroppgave er kommunikasjonsvansker hos mennesker med multifunksjonshemming. Når en jobber med mennesker uten språk har det lettere for å oppstå kommunikasjonsvansker. Vel, kommunikasjonsvansker kan oppstå i all type samhandling, ikke bare i samhandling med funksjonshemmede. Dog skjer det nok oftere der at en misforstår. Vi skal observere hvordan en kommuniserer her og hvilke metoder som blir brukt. Jeg gleder meg og kjenner at dette blir spennende. Dette blir den største oppgaven vi skal skrive. Den har ordkrav på hele 14000 ord. Det er mye!, men vi har god trening for siste praksisoppgave var på 7000 ord den skrev man jo ene og alene mens disse 14000 ordene er vi tre stykker som skal skrive :)

Spørsmål til deg: Skal du i gang med noe nytt og ukjent?
Hvor stort er det største du har skrevet?

Ingen kommentarer: