mandag 1. mars 2010

♩♫♪ æ har mine svake sida, men dæm gode e så mang fleir ♩♫♪

Det er ikke rent skjeldent jeg angrer på ting jeg har gjort. Ofte går jeg med dårlig samvittighet for å ha såret en som betydde mye for meg, sagt noe stygt om en venn eller gjort andre dumme ting. Ofte angrer man! Jeg er redd for å såre folk, for jeg vet alt for godt hvor vondt det er å bli såret...

Noen ganger angrer man på ting man har gjort, selvom man innerst inne vet at man gjorde rett. Da tenker jeg selvfølgelig ikke på baksnakking, for det er aldri rett å gjøre..., men det er noen valg man gjør her i livet som er rette å gjøre selvom man i neste øyeblikk har dårlig samvittighet for at man gjorde som man gjorde.

For eksempel er det rett å slå opp med typen når forholdet virkelig ikke fungerer. For i den situasjonen ville det vært galt og fortsette. Det her her min dårlige samvittighet som regel dukker opp. Rett etter bruddet treger man på at man gjorde som man gjorde, men når tiden går kjenner man at det var rett. Det er i slike stunder at denne nydelige sangen, Diamanten, til Chand Torsvik dukker opp i sangarkivet i hodet mitt. Da synger jeg den ofte om igjen og om igjen helt til jeg skjønner at den dårlige samvittigheten bare må forsvinne, for den har ingen grunn til å være der. Jeg gjorde et valg, det såret, men det var et rett valg. For: jeg behandlet han godt og var snill :) , men det var ikke nok og det fungerte ikke.. Sier ikke man skal gi opp når forholdet møter litt motgang, men når det ikke er noe å jobbe videre med, skal man da fortsette?

Q: Hva tror du?

Hadde litt på hjertet som jeg bare måtte få ut :)



Kanskje æ aldri behandla dæ så godt som æ skull
kanskje æ aldri sa dæ det æ skull ha sagt
Kanskje æ aldri såg dæ, som æ burd ha gjort
og dæm tåran som e grått, for min skyld

Kunn æ skru tebake tida, og rett opp alle feil
æ har mine svake sida, men dæm gode e så mang fleir
Og om du smila i mot mæ av glede igjen
skull æ ha trøsta dæ å sagt, det vil gå bra min venn

Kanskje va æ itj testede når du trængt mæ som mest
kanskje va æ for blind te å velge rett
Kanskje lar du mæ itj længer få lov te å kom inn
og vil du tru mæ når æ sei at mårradan vil vinn

Og kunn æ skru tebake tida, og rett opp alle feil
æ har mine svake sida, men dæm gode e så mang fleir
Om du smila i mot mæ av glede igjen
skull æ ha trøsta dæ å sagt, det vil gå bra min venn

Det vil gå bra min venn….

Ingen kommentarer: