søndag 15. mai 2011

Min tid som arbeidsledig...



er forløpig forbi :) :)
Den varte bare i tre hele dager, hehe :)
Jeg har nå skrevet kontrakt for kalenderåret 2011, som ekstravikar, for en ny skole :) Ville jo aller helst hatt no fast, men man får være takknemlig for det man får ;) Spennende jobb i alle fall! Der absolutt ingen dager er like!! Ble kastet rett inn i action hvorpå jeg får litt og litt opplæring etterhvert. Elevene er svakere enn hva jeg tidligere er vant med. Mangel på impulskontroll i form av selvskading, kliping, kloring og Sonde mat er helt nytt for meg, men jeg blir mer og mer vant med det. Kommer mer og mer inn i det :) Å komme hjem etter endt arbeidsdag med et par nye røde eller blå merker, får jeg bare vende meg til ;) Kommuniserer mye med hendene i denne jobben, så får bare bli enda bedre på tegn til tale ;) Og skrev jo litt om det i bacheloroppgaven, så får finne den frem igjen for å lese litt :) Og finne andre bøker for å fordype meg i både kommunikasjonen og andre temaer som gjelder i arbeidet :)  Spennende!!

Jeg merker at jeg er mye mer sliten etter en arbeidsdag her enn hva jeg var i den andre jobben. I den forrige jobben gikk det mye i å sitte ned med elevene i skoletimene og var ofte rolige dager. I den jobben prøvde jeg å hver dag få gått en liten tur i lunsjpausa, mens i den nye jobben er det ikke så mye sitting i grunn og det er hele tiden et eller annet å gjøre og et par stressituasjoner om dagen, da er det godt med den halvtimes pausa :) Er kjekke kolleger og skjønne elever, så jeg trives allerede..  Har nå jobba der i ei drøy uke og føler at jeg kommer mer og mer inn i det.

Så det positive med å måtte forlate en jobb/plass hvor man stortrivdes og bytte til noe nytt og ukjent, må være: jeg får en hel haug med erfaringer :)

Ingen kommentarer: